Friday, July 22, 2016

Adhd och äktenskap






+

Min fru hatar mig. Jag känner mig hopplös och deprimerad. Jag vet inte vad jag ska göra. Inskickat av steele om The, 2013/09/12 - 19:31 Snabb sammanfattning: Tidigt i äktenskapet, förlorade jobb. Inte på grund av ADHD, men eftersom marknaden tankas i recession och var tvungen att flytta. Fru inte vill flytta, men vi var tvungna att för att överleva. Eftersom hon inte gillar området, tillbringade jag mer tid på att försöka fixa situationen och inte uppmärksamma min fru. Vi flyttade slutligen igen. Gjort ett annat jobb förändring försvars entreprenör och som gick under två veckor innan sonen föddes. Lyckligtvis hade en back-up och var arbetslös i 5 minuter. Vid denna punkt vid 29 års ålder, fick diagnosen ADHD. Min fru avskyr mig fortfarande för att göra henne ge upp ursprungliga jobb. På den positiva sidan hade vi flyttade in samma område som hennes föräldrar. Plus att det är det trevligaste område som vi har bott i. Denna ström jobb jag hade förlorat på grund av min adhd. Jag arbetade nära 75 timmar i veckan, och jag var ständigt stressad eftersom min fru var ännu mer förbittrad mot mig. Jag hade också att resa ca 40% och jag försökte att leda projekt och reparera mitt äktenskap på grund av min brist på känslomässig kontakt, uppmärksamhet och känslomässig närvaro. Jag var lättad när jag hade förlorat det jobbet. Men stressen arbetslöshetstalet var hårdare på henne eftersom hon var beroende av mig och hon hade ingen kontroll alls. Lyckligtvis är en bra ingenjör, jag var inte arbetslös länge. Nu, äntligen efter år av studsar runt, jag har haft den bästa positionen för det gångna året. Ekonomin förbättras, jag slutligen i ett stabilt läge, och jag kan ge för oss och vår familj stadigt. I denna ekonomi, är det en välsignelse. Nu (30 år): Men under det senaste året, har min fru förbittrade mig mer och mer. Jag har läst böcker om hur man blir en bättre make, men det verkar som något som jag försöker är aldrig tillräckligt bra. Jag har varit på medicinering och jag ser en psykiater var tredje månad för att hjälpa till med mig med min medicin. Jag har hittat en bra balans mellan dosering och jag tror att det hjälper. Även vägrar min fru att ge mig någon feedback alls. Jag frågar henne vad jag kan göra för att göra saker bättre, och hon vägrar att säga något eftersom hon säger att hon har berättat för mig i tre år nu. Hon knäpper när jag gör en ADHD misstag. Hon skriker på mig, ibland slår mig, säger att jag är dum, utvecklingsstört, och att jag inte förtjänar en familj. När jag tar armarna bara för att få henne att sluta slå mig, säger hon saker som jag hoppas att jag får ISES så jag kan ringa polisen och få dem att ta dig bort. Hon sade att alla i mitt liv har varit tvungen att stå ut med mig och att jag inte förtjänar att ha några relationer. Jag älskar henne, och jag älskar min son. Men det verkar som allt som jag gör är fel. Jag vill att hon ska förstå att jag är människa och jag kommer att göra misstag. Jag är inte perfekt. Jag försöker, men det alltid verkar som om jag gör något som får henne att tappa kontrollen. Hon vägrar tå till behandling. Hon säger att terapeuten inte fungerar. Jag försöker de 5 kärleksspråk, jag försöker göra saker som rör hennes kärlek språk. När ett argument uppstår, säger jag Jag försöker göra saker som rör hennes kärlek språk och hon svarar att testet hon fattade var inte tillräckligt lång och det var inte riktigt hennes kärlek språk. Jag håller en dagbok och så jag kan spåra vad som fungerar och vad som inte fungerar. Jag försöker planera datum nätter och det verkar som jag alltid lyckas röra upp något strax före och hon hatar mig för hela kvällen. Någonting gör alltid sin upprörd. Idag var jag tvungen att boka om en mini-semester eftersom jag hade ett viktigt möte på jobbet. Jag är medveten ingenjör och jag måste vara där. Men hennes ilska och hat går om henne. Det är inte så att jag vill låta henne stress, men jag tänker inte missa ett möte som är mycket viktigt att thepany. Det är inte så att jag värde arbete under vår familj. Jag vill bara vara trygg i min anställning. Det är mer värdefullt. Vi kan alltid lägga om semester (som vi gjorde). Plus förvaltning var glada och de gav mig även en extra halv dag att ta fart. Men det är verkar som hon aldrig kan ta någon förändring till ett framtida schema på grund av något som är utanför vår kontroll. Gå med flödet och boka om, det är inte slutet på världen. Hon kunde inte. Hon var så arg och upprörd. Jag är förvirrad eftersom ledningen förstod, och att de visste att de hade orsakat oss att ändra våra planer. Men en sak som inte var i vår kontroll, tog hon all sin ilska och förbittring på mig, i vår son, att göra de saker jag sa i ett föregående stycke. När jag gråter, säger hon att hon känner ingenting. Hon säger mycket sårande saker. Hon säger att jag är endast värt en lönecheck till henne. Nu ska jag tro att jag förtjänar allt detta. Kanske jag gör. Jag vet inte längre. Jag krama min 2-årig son och säga att jag älskar honom. Jag vill göra samma sak med min fru. Men jag är rädd att hon tar det enda jag har i den här världen ifrån mig: själv och min son.


rechercherchatenaymalabry.blogspot.com


No comments:

Post a Comment