Sunday, July 10, 2016

Fejring día de los muertos






+

Fejring Día de Los Muertos ¡Feliz Día de Los Muertos! I dag er en dag at fejre livet for vore afdøde kære. Vi holder traditionen i live i vores hus ved at forbinde et alter til ære dem, og forlader ofrendas - offerings-at lokke sjælene hjem. Denne ferie går tilbage mere end 3.000 år til det tidspunkt, hvor aztekerne. Oprindeligt var det fejret i den niende måned i den Aztec kalender (hvad der nu er august). Da conquistadorerne ankom fra Spanien og følte månedlange fejringen af ​​Día de Los Muertos hånet død, og er, at de ønskede at konvertere de indfødte folk til at ære deres egen religion, de forsøgte at sætte en stopper for ritualet. Men de blev mødt med modstand og i stedet blev ritualet flyttet til at falde sammen med den kristne kalender All Saints Day (November 1) Alle Sjæles Dag (November 2). I dag, mange, der fejre denne ferie bruge el Día de Todos los Santos at ære afdøde børn og Día de Los Muertos til ære voksne. Der er ikke nogen forkert måde at gøre det, selv om, og du kan ære hvem du kan lide begge dage, hvis du ønsker. Nogle steder i Mexico, familier besøger kirkegårde, ren og dekorere gravsteder og forlade deres ofrendas der. Mange familier, som vores, bygge et alter i deres hjem. Der er også noget forkert måde at gøre et alter-der aremon metoder (conscting tre niveauer) og typiske ofrendas (tilbud, der repræsenterer jord, vind, vand og ild), men pointen er, at du gør alteret personlig og meningsfuldt for dig til ære dine afdøde kære. Jeg har ikke talt om det her på bloggen, men i september, José sidste levende bedsteforældre, mine suegro mor, døde i Aguascalientes. Abuelita Ana var 91 år gammel, og vi fløj til Mexico for at være der med familien til den velatorio og Entierro. Det har været en trist tid for vores familie, men at være sammen med alle i Mexico gjort det lidt lettere. Årets vores alter er specielt dedikeret til hendes minde. Det var svært, når jeg skulle gennem fotos forsøger at beslutte, hvilke foto af hende til at bruge, men absolut terapeutisk på en måde, når jeg var færdig. I år jeg har købt selv særlige sukker kranier for min ofrenda fra den berømte Mondragon familie af Toluca; de er en af ​​mindre end et dusin familier i Mexico stadig dedikeret til kunsten form af alfeñique. og du kan læse mere om dem på min post fra den anden dag. For mig, el Día de Los Muertos er en af ​​de smukkeste og mest meningsfulde ferie ikke kun i Mexico, men i verden. I morgen vil jeg dele mere om de enkelte elementer på min alter, og hvad de betyder, men for i dag, kun et par billeder og en kort video, så du kan tjekke det ud.


trouveevry.blogspot.com


No comments:

Post a Comment