Thursday, July 7, 2016

The forgotten systrar - flaming pulsar






+

Dagens I 5 Ja, jag skrev i hela vigseln. Varför? Eftersom varför inte? (Även jag behöver lite filler så. Bröllop!) Kapitel 8 - flagra De kommande månaderna gick utan ett skumt. Celestia träffade vit fjäder på Summer Sun fest och hon faktiskt började gilla honom. De var även sett kyssa på Luna och Solar Flare är ganska okonventionell bröllop. Det var nu dags för Starswirl och Sapphire Silver bröllop. Med var och en av prinsessor som tärnor och klöver som Starswirl bäst man, de flesta av de personer som var i ceremonin var ganska förvånad över som brudtärna var. "Vem är det här flagra person som jag har hört någonting om?" Celestia frågade Sapphire som de fick redo för ceremonin. "Hon är min bästa vän och hon introducerade mig till Starswirl", säger Sapphire. "Du minns vad min far berättade om inte sticka någon så jag är säker på att du kan förstå varför jag ber." "Självklart. Men jag försäkrar er att jag har känt henne i 300 år. I st herpletely trots inte veta mycket om sitt liv innan mötet mig. " "Jag tycker att något misstänkt men jag tror att hon är förmodligen bra. Är du redo?" "Jag tror det." "Låt oss gå." Celestia ledde henne ut ur omklädningsrummet och i förrummet av ceremonin rum där resten av prinsessor och flagra väntade. Prinsessorna gick att inta sina platser vid altaret lämnar bruden med flagra och järnkedja som hon hade valt att vara hennes eskort. När musiken började, var de stora dörrarna öppnas och Sapphire gick ner i gången med järnkedja vid hennes sida och flagra bakom henne att hålla tåget. Starswirl väntade vid altaret med Clover vid sin sida. Prinsessorna väntade på andra sidan där Sapphire var tänkt att vara. När de närmade sig altaret, flagra gick fram till sin plats och ceremonin började. "Mina älskade," Temps började "vi är samlade här på denna härliga kväll november ansluta sig till denna sto och denna hingst i äktenskap, vilket är en hedervärd egendom, som inrättades av den kungliga familjen av Equestria betyda till oss den mystiska union betwixt alla kännande varelser och naturens skönhet: som kännande varelser uppgift att ta hand om och skydda naturen och som naturen är ansvarig för att tillhandahålla för alla varelser och ismended av alla att vara ära bland alla livsformer, och därför är inte på något som ska införas i obetänksamt eller lätt; men vördnads, diskret, avsiktligt, nyktert, och i fruktan för världen. In i denna egendom dessa två personer présente nu som skall sammanfogas. Om någon kan visa bara orsaka varför de inte lagligen kan sammanfogas, låt honom nu tala, annars härefter för alltid hålla sin fred. " På tal till paret fortsatte han, "jag behöver och debitera dig båda, som ni kommer att svara på den fruktansvärda dagen av domen när hemligheter alla hjärtan skall lämnas ut, att om någon av er vet något hinder, varför ni kan inte vara lagligt äktenskap med varandra, gör ni nu erkänna det. För Varen väl försäkrat, att om några personer är förenade annat än som mitt ord doth tillåta deras äktenskap inte är lagligt. " Talar nu till alla han sade, "den kungliga familjen av Equestria, om någon av dem har anledning att ifrågasätta lagenligheten av den föreslagna förbindelsen kan nu kräva tillräcklig säkerhet för deras ersättning." Han vände sedan tillbaka till paret och sa, "Starswirl Bearded, hertig av Equestria, tar du den här stoet att vara din hustru, att leva tillsammans efter Equestria kungörelse i boet äktenskapets? Lovar du att älska henne, fort henne, ära och hålla henne i nöd och lust; och överge alla andra, hålla dig bara till henne så länge ni båda ska leva? " "Jag gör", sa Starswirl. "Och ni Sapphire Silver ta hingst att vara din man, för att leva tillsammans efter Equestria kungörelse i boet äktenskapets? Lovar du att älska honom, fort honom, ära och hålla honom i nöd och lust; och överge alla andra, hålla dig bara till honom, så länge ni båda ska leva? " "Jag gör", sa Sapphire. "Vem giver detta sto att vara gift med denna hingst?" "Hennes käre vän, järnkedja," Iron kedja sade som Sapphire tog sin plats vid altaret framför Starswirl. "Starswirl, upprepar efter mig. I, Starswirl. " "Jag Starswirl. "Upprepade han. ". ta dig Sapphire ... " ". ta dig Sapphire ... " ". att bli min äkta maka ... " ". att bli min äkta maka ... " ". att ha och att hålla från denna dag framåt ... " ". att ha och att hålla från denna dag framåt ... " ". bättre, för sämre ... " ". bättre, för sämre ... " ". för rikare, för fattigare ... " ". för rikare, för fattigare ... " ". i nöd och lust ... " ". i nöd och lust ... " ". att älska och vårda ... " ". att älska och vårda ... " ". till döden på grund av oss åt, enligt Equestria lagliga förordning ... " ". till döden på grund av oss åt, enligt Equestria lagliga förordning ... " ". och därtill jag belägenhet dig min troth. " ". och därtill jag belägenhet dig min troth. " "Sapphire, upprepar efter mig. I Sapphire ... " "Jag Sapphire ..." upprepade hon. ". ta dig Starswirl ... " ". ta dig Starswirl ... " ". att vara min äkta make ... " ". att vara min äkta make ... " ". att ha och att hålla från denna dag framåt ... " ". att ha och att hålla från denna dag framåt ... " ". bättre, för sämre ... " ". bättre, för sämre ... " ". för rikare, för fattigare ... " ". för rikare, för fattigare ... " ". i nöd och lust ... " ". i nöd och lust ... " ". att älska och vårda ... " ". att älska och vårda ... " ". till döden på grund av oss åt, enligt Equestria lagliga förordning ... " ". till döden på grund av oss åt, enligt Equestria lagliga förordning ... " ". och därtill jag belägenhet dig min troth. " ". och därtill jag belägenhet dig min troth. " "Har vi ringarna?" White Feather yngre bror, Black Wing steg fram med ringarna och Temps tog dem. "Med dessa ringar jag dig gifta i namnet på Unicorn, Pegasus, och jorden ponny. Låt oss nu välsigna detta äktenskap. Oh eviga natur, skapare och bevarare av allt liv, Givaren av alla andliga nåd; skicka din välsignelse över dessa dina tjänare, denna hingst och denna sto, som vi välsigna ditt namn; att de som bor troget tillsammans, kan säkert utföra och hålla löftet och förbundet betwixt dem gjorde, och alltid kan finnas kvar i perfekt kärlek och fred tillsammans, och leva efter dina lagar. " Han fortsatte till publiken, "Alldenstund Starswirl och Sapphire har samtyckt tillsammans i äktenskapet, och har bevittnat samma före naturen och thispany, och därtill har gett och lovade sin trohet, var och en till den andra, och har förklarat samma genom att ge och ta emot en ring, och genom att gå hovar; Jag uttalar att de är Stallion och hustru, i namn av den Unicorn, och Pegasus, och jorden ponny. Naturen i form av Unicorn, naturen i form av Pegasus, naturen i form av jorden Pony, välsigna, bevara och hålla dig; Moder Natur barmhärtigt med sin fördel titta på dig och fylla dig med all andlig välsignelse och nåd; så att ni kan leva så tillsammans i detta liv, som i världen tå ni kan ha evigt liv. Nu kan du försegla detta äktenskap med den traditionella kyss. "Paret kysste och publiken firas. "Snälla gå med oss ​​i balsalen för mottagning." Alla gick över till the ballroom där Celestia kunde prata med flagra. "Så, flagra", sade hon, "Sapphire sa att du är en gammal vän till hennes." "Det är rätt, prinsessan Celestia," den brinnande håriga röd unicorn sagt. "Jag har känt henne hela mitt liv." "Var god, det finns inget behov av titlar." "Jag tycker att uppfriskande. Jag vet aldrig vilken titel jag ska använda i varje given situation. " "Åh, du är ett ädelt?" "Ja, jag är både en hertiginna och en grevinna." "Var gör du hagel från?" "Jag är rädd att jag kan inte säga det. Händelserna i mitt förflutna bär med sig långt för att mycket information som kan vara farlig om den sprids. " "Det är ganska spännande men jag kommer att respektera din integritet. Du sa att du har känt Sapphire hela ditt liv men hon säger att hon bara har känt dig för 300 år. Skulle du vilja förklara? " "Jo, hon inte ännu vet det, men hon har känt mig sedan jag föddes, eller åtminstone hon kommer att ha." "Vad menar du med det?" "Jag kan inte säga det. Jag har redan sagt för mycket. Som en tidsresenär jag verkligen behöver lära sig när att sluta prata. " "Tidsresenärens? Av en slump vet du en hingst som kallar sig The Doctor? " "Som jag har sagt, kan jag inte säga något mer. Ja jag vet Doktorn men jag kan inte svara på fler frågor. " "Bara en: hur vet du Sapphire?" "Låt oss bara säga att jag är en sedan länge försvunnen släkting till hennes." Som flagra promenerade, Celestia funderade vad det kan innebära. Då spottar en sked på ett glas gjort henne medveten om att hon behövde för att ta sin plats. Temps stod upp och sa, "Bruden och brudgummen vill säga ett par saker." Paret steg och Starswirl började "För det första vill jag tacka er alla för att dela detta betydelsefulla tillfälle med oss." "Dessutom," Sapphire fortsatte ", som ni alla vet vid det här laget, jag väntade en älskling Foale i december. Efter ett besök nyligen med doktorn, vi är glada att meddela att det är ett sto! Och vi har beslutat att namnge henne efter vår käre vän flagra. Nu, utan vidare, vänligen njuta av festligheterna. " Som alla gick tillbaka till festen, Celestia fann återigen flagra. "Varför får jag en känsla av att Sapphire namnge sitt föl efter att du är ingen tillfällighet?" Frågade hon. "Eftersom det inte", svarade flagra. "Du kommer inte att försöka förneka det?" "Kommer du inte ihåg Discordian Naming teori? Det sägs att disharmoni, den odödliga gud kaos, i skapandet av alicorns, förutseende varje namn på dem och viskade namnen i medvetandet hos föräldrarna. Efter Discordian kriget, trots hans misstänkt nederlag, är det troligt att även efter uppdelningen av de alicorns i de tre ponny tävlingarna fortfarande viskar han namnen på föl till varje förväntar förälder. " "Så du säger att, i stället för det enkla svaret för att du är deras dotter, tror du att jag är lättlurade nog att tro att Discord hade planerat varje namn på varje ponny som någonsin var, eller kommer att bli? Och vilket syfte kan Förprojektering namnen på en hel ras tjäna? " "Hur skulle jag kunna veta? Oenighet ispletely galen, som vet varför han gör någonting? " "Fair punkten, men jag har fortfarande inte st så mycket." "You'lle till st mig i tid. När jag är en gammal sto, kommer jag att berätta allt. Men tills dess kan jag bara göra vad jag har skickats till denna tidsperiod för att göra. " "Och vad kan det vara?" "Återigen kan jag inte säga. Men det är viktigt att jag lär känna Clover? " "Varför behöver du träffa Clover?" "Varför är du så bra på att ställa frågor som jag inte kan svara? Allt du behöver veta är att mänsklighetens öde beror på Clover och jag möte. " "Låter intensiv, men varför är det du försöker att rädda mänskligheten?" "Eftersom människor är vårt enda hopp att besegra disharmoni. Lyssna, jag har redan sagt mycket mer än vad du borde veta så bara lämna mig ifred och låt mig göra vad jag behöver göra. " "Bra. Men om du behöver min hjälp, befrielse från inkomstskatt med priset på du säger allt. " "Det är en bra sak som jag inte behöver din hjälp då." När hon gick bort, kunde Celestia inte låta bli att undra vilken roll flagra spelat i denna enorma tids anomali som bara just börjat spela ut.


trouvailleaulnaysousbois.blogspot.com


No comments:

Post a Comment